2010-08-02

I don't wanna miss a thing

Ja, vet ni nu då, nu sitter jag och väntar på att någon sorts provversion av Photoshop ska ladda ner sig på min dator och det kommer att ta ungefär två och en halv timme. "2h, 33m remaining" står det, fast minutrarna hoppar hit och dit hela tiden.

Om jag hade varit kvar på det gamla fysiska Kulturkontoret, där jag jobbade förut, så hade jag naturligtvis gått dit och lånat en dator med Photoshop på, men jag gissar att jag aldrig mer kommer att sätta min fot där och det känns på sätt och vis lite sorgligt. Jag saknar alla samtal och diskussioner med Sven och Preben och Zita och Bobby Jr och Janos och Anton och de andra, och jag saknar själva jobbet med hemsidan. Sedan finns det förstås vissa saker jag inte saknar alls. Som städningen och Josefins vädringsklocka och Kjells administration.

Men ändå. På det stora hela. Så hade det varit praktiskt att gå dit och photoshoppa lite en sådan här dag.

Inga kommentarer: