2009-03-10

Trött

Jaja, den kära Kulturkontoretbloggen ligger ju bara här ... Och uppdateras inte. Och det kommer förmodligen att fortsätta så, eftersom jag nästan aldrig är på kontoret längre. Bara på helgerna. För att kolla mejlen. Och då är ingen annan där. Utom Josefin, möjligen, men vi talar inte med varandra, förutom ett litet förstulet "hej" då och då.

Jag orkar nämligen inte diskutera vädring mera. Och jag orkar inte jiddra med Kjell. Och jag orkar inte se en enda odiskad kaffekopp mer i hela mitt liv, känner jag. Ja, förutom hemma i mitt eget kök då. På mitt nästa jobb ska det finnas diskmaskin. Och anställningsavtal. Och konflikthantering och arbetsmiljölagar och utvecklingssamtal och löneförhöjning och allt sådant där normalt som man behöver för att inte bli galen varje gång man går dit.

Inga kommentarer: