2017-09-06

Bok i vardande

Jaha, jag måste berätta att jag har skrivit en ny bok – egentligen höll jag på med ett annat romanprojekt, men så fick jag en idé i maj förra året som liksom tog över hela mitt skrivande. Jag jobbade intensivt med manuset under ett halvår och ... ja, sedan var det klart. En ovanlig arbetsprocess för att vara mig, jag brukar hålla på väldigt länge med mina texter innan jag tycker att de är klara.

Hur som, boken kommer ut på samma förlag, Black Island Books, och den var underbart rolig att skriva. Också ovanligt när det gäller mig, jag har tyckt att författandet har varit motigt och slitigt och besvärligt i många år, men den här gången var det enbart lustfyllt och lyckligt. Texten uppstod på sätt och vis ur den kärlekshistoria som antyds i min förra bok, Pappa, vet du vad jag drömde?, och har anknytning till det här blogginlägget, som jag publicerade för ett år sedan.

Omslaget är också en historia för sig, det är gjort av Lilian Bäckman, som formgav min W&W-bok, På dina murar. Vi hade ett fint, roligt och givande samarbete, och jag är så glad över resultatet eftersom det exakt speglar eller motsvarar den känsla jag hade när jag skrev boken. Den är dock inte riktigt officiellt utkommen ännu, så jag återkommer med mer info.

Inga kommentarer: