2011-02-02

Vulkanbesök

Inte vet jag om det var mitt mejl till Linda Skugge som gjorde susen, men nu har jag äntligen varit och hälsat på hos Vulkan. Jag fick träffa personen bakom alla smajlisarna; han var mycket trevlig och granskade mina medsläpade böcker och förstod med en gång vad som blivit fel.

Det är tydligen så att Vulkan använder sig av olika tryckerier och att de pressar ihop sidorna i böckerna på olika sätt. Och eftersom det andra tryckeriet inte pressar lika hårt som det första så blev omslaget för litet, ja, alltså som på bilden här. Konstigt vad? Att det kan bli sådan skillnad. Det är den där berömda valfriheten som ställer till det, än en gång.

Vulkankontoret ligger på Drottninggatan – där fanns en hel del folk, rätt mycket vitt och ett föredömligt litet lager med bara de böcker som säljs allra mest. Inte mina, med andra ord. Sedan fick jag säga hej till chefen. Han såg lite trött ut, men lovade mig nya böcker i alla fall.

Inga kommentarer: